project

Wavin Academy

Wavin is de Europese marktleider op het gebied van kunststof leidingen en pijpsystemen met vestigingen in vrijwel alle Europese landen. In een aantal landen is een opleidingscentrum gekoppeld aan de hoofdvestiging. Om een uniforme lijn uit te zetten voor alle centra besluit Wavin in Nederland een experience centrum op te zetten dat onder de naam Wavin Academy als voorbeeld dient voor de centra in andere landen. MMEK’ en Heijmerink Wagemakers krijgen de opdracht om als bouwteam dit centrum opnieuw gestalte te geven.

Wavin is de Europese marktleider op het gebied van kunststof leidingen en pijpsystemen met vestigingen in vrijwel alle Europese landen. In een aantal landen is een opleidingscentrum gekoppeld aan de hoofdvestiging. Om een uniforme lijn uit te zetten voor alle centra besluit Wavin in Nederland een experience centrum op te zetten dat onder de naam Wavin Academy als voorbeeld dient voor de centra in andere landen. MMEK’ en Heijmerink Wagemakers krijgen de opdracht om als bouwteam dit centrum opnieuw gestalte te geven.

Het nieuwe centrum in Hardenberg bevat niet alleen een uitgebreid productoverzicht, exhibits en praktijkruimtes om producten uit te proberen. Midden in het centrum zijn een aantal ruimtes opgenomen waarin bezoekers beleven wat de producten van Wavin zo bijzonder maakt. Deze belevingsruimtes zijn zo opgezet dat ze in andere landen eenvoudig uitwisselbaar zijn met andere content die daar relevant is.

Het centrum borduurt voort op het nieuwe branding concept van Wavin: ‘Connect to better’. Telkens ervaren klanten welke voordelen producten van Wavin hebben in hun specifieke situatie. Zo wordt er ingegaan op integraal watermanagement, duurzaamheid en voordelen van eenvoudige installatie.

De uitgangspunten en uitvoering van het centrum zijn inmiddels in een manual opgenomen en zullen gedurende de komende jaren over Europa uitgerold worden.

De uitgangspunten en uitvoering van het centrum zijn inmiddels in een manual opgenomen en zullen gedurende de komende jaren over Europa uitgerold worden.

In de belevingsruimtes hebben we gewerkt volgens het model van Joseph Pine; we plaatsen mensen in een aantrekkelijke nieuwe omgeving waar ze op een onderhoudende manier iets nieuws kunnen leren.
Menu

Search our site