project

VVV Inspiratiepunten

Het concept VVV is na jaren trouwe dienst aan vernieuwing toe. De consument is veranderd en de verwachting ten aanzien van de VVV dus ook. In Zeeland wordt deze handschoen opgepakt. De organisatievorm verandert, digitale diensten en producten worden vernieuwd en er wordt een nauwe samenwerking met de provincie aangegaan. De lokale verschijningsvorm in de straat is echter ook aan vernieuwing toe.

MMEK ontwikkelt in nauwe samenwerking met de VVV Zeeland een nieuwe winkelformule die uitgerold wordt over alle vestigingen in Zeeland. De nieuwe formule richt zich in eerste instantie op het inspireren van haar bezoekers. Natuurlijk wordt er ook nog steeds informatie gegeven en kunnen er tal van toeristische producten gekocht worden.

De kracht van de nieuwe locaties zit hem echter in de verhalen die verteld worden, leenobjecten uit lokale musea en de interactie die bezoekers aan kunnen gaan met de geboden informatie.

De vormgeving van de Zeeuwse VVVs borduurt voort op de huisstijl Land in zee die eerder door de provincie ontwikkeld is. Er wordt gebruik gemaakt van het kleurenpalet, de typografie en fotografie. Ruimtelijk wordt een slag gemaakt om het Zeeuwse karakter weer te geven. De inrichting is open en wijds, het meubilair stoer en duurzaam.

Elke vestiging is opgebouwd volgens een 20%-80% regel. Een klein deel gaat over het grotere Zeeuwse verhaal terwijl het grootste gedeelte op lokale bijzonderheden en wetenswaardigheden ingaat. Aangezien Zeeland niet alleen een strandbestemming is maar ook gewaardeerd wordt om haar wandel-, fiets- en toermogelijkheden krijgen routes en routekaarten een belangrijke plek in de winkel.

Inmiddels is de eerste vestiging in Domburg al een begrip voor landelijke VVVs en wordt zij niet alleen door toeristen bezocht maar ook door collegas uit andere provincies in Nederland.

Inmiddels is de eerste vestiging in Domburg al een begrip voor landelijke VVVs en wordt zij niet alleen door toeristen bezocht maar ook door collegas uit andere provincies in Nederland.

Verhalen vertellen, exhibits, dienstverlening. Het is de kunst om dit elkaar te laten versterken. We zijn flink bezig geweest om alles zo te ordenen dat bezoekers enerzijds snappen wat ze er kunnen doen en anderzijds toch steeds weer verrast en geïnspireerd worden.
Menu

Search our site