project

Signify — Light Application Center

New York Festival — 2014

Iedereen heeft dagelijks te maken met verlichting. Toch zijn er weinig mensen die zich realiseren hoeveel verschillende lichtbronnen er bestaan, welke invloed ze hebben op ons doen en laten. Hoe complex het is om een goed lichtplan te maken.

Sinds jaar en dag nodigt Philips stakeholders en klanten uit in het Light Application Centre in Eindhoven om kennis te nemen van het fenomeen licht en te ontdekken wat Philips voor hen kan betekenen. In 2014 werd een start gemaakt met de geplande verhuizing van het centrum naar de High Tech Campus in Eindhoven. Gezien haar relatie met Philips Lighting werd MMEK’ weer gevraagd mee te werken aan de vernieuwing van het centrum.

Voor elk omgeving heeft Philips toepassingen ontwikkeld op basis van de laatste mogelijkheden en inzichten. Aan MMEK’ de uitdaging om verhaallijnen te ontwikkelen die bezoekers onderhouden, inzicht verschaffen in de gebruikte technieken én de functionele en financiële voordelen van elk verlichtingssysteem inzichtelijk maken. Aangezien beleving voorop staat werd bij de ontwikkeling van de storylines nauw samengewerkt met de lichtontwerpers van Philips, Philips MarCom, architecten en interieurontwerpers.

Een belangrijk deel van een bezoek aan het centrum wordt besteed aan tal van demonstraties in de applicatieruimtes. Hier toont Philips haar productlijnen in klantspecifieke omgevingen. Zo kunnen de verlichtingsoplossingen beleefd worden in herkenbare situaties; in een kantoortuin, een winkel en een industriële hal met een magazijn.

MMEK’ bedacht en ontwikkelde een aantal mediaproducties die in de applicatieruimtes gebruikt worden ter ondersteuning van het programma.

MMEK’ bedacht en ontwikkelde een aantal mediaproducties die in de applicatieruimtes gebruikt worden ter ondersteuning van het programma.

Elk verhaal moet verschillende bezoekersprofielen aanspreken. Kenners en leken. Mensen die in techniek geïnteresseerd zijn én mensen die meer willen weten over de economische aspecten van verlichting. Eén ding hebben alle verhalen wel gemeen. Ze moeten klanten overtuigen dat ze bij Philips op het juiste adres zijn.
Menu

Search our site